ue

Blog kulinarny

Naturalne i zdrowe
Dodano:
Autor: lestello

Kasza jaglana przez jednych jest uwielbiana, inni natomiast nie są jej przychylni. Mimo zróżnicowanych opinii, warto zadbać, aby zagościła w naszym menu. Posiada ona wiele cennych właściwościwpływających pozytywnie na nasze zdrowie – to, co, dacie się namówić?

Witaminy i białko.

Kasza jaglana posiada niewiele skrobi i jednocześnie dużo białka, które jest łatwo przyswajalne przez nasz organizm. Co ważne, na tle innych kasz, wyróżnia się dość dużą zawartością witamin z grupy B. Można w niej znaleźć miedzy innymi tiaminy, ryboflawiny i pirydoksyny, popularnie znane, jako witamina B1, B2 oraz B6. Ponadto, zawiera ona także wiele żelaza i miedzi.

W służbie urody.

Nie tylko nasze zdrowie może skorzystać na używaniu kaszy jaglanej. Dzięki zawartości krzemionki,

bardzo dobrze wpływa ona także na kondycję naszej skóry, włosów i paznokci. Warto nie tylko ją jeść,

ale również przygotowywać różnego rodzaju maseczki na jej bazie. Przy regularnym stosowaniu

takich zabiegów, możecie zobaczyć znaczną poprawę kolorytu Waszej cery.

Wspieramy umysł.

Jeśli jesteście w trakcie sesji lub przygotowujecie się do matury, warto sięgnąć właśnie po tę kaszę.Posiada ona dużo witaminy E i tzw. lecytyn. Wspierają one pracę umysłu i korzystnie wpływają na proces zapamiętywania. Oczywiście nie tylko osoby uczące się mogą skorzystać z tych dobrodziejstw. Każdy, kto pracuje umysłowo, powinien zadbać o obecność kaszy jaglanej w swojej diecie.

Zastosowanie w kuchni.

Nie ma takiej rzeczy, do której kasza jaglana by nie pasowała. Może być ona składnikiem pysznych ciast, idealnie nada się też jako dodatek do zdrowych i modnych smoothie. Jednym słowem – warto z niąeksperymentować, do czego serdecznie Was zachęcamy.