ue

Blog kulinarny

Naturalne i zdrowe

Kasze – kilka przydatnych kuchennych porad

Dodano:
Autor: lestello

Każda gospodyni czy gospodarz domowy potrzebuje mieć w zanadrzu kilka trików na przechowywanie czy gotowanie różnych składników dań. My, jako producent m.in. kasz, chcemy Wam dzisiaj podrzucić kilka takich sztuczek, które odnoszą się do kasz. Na pewno ułatwią one pracę w kuchni każdemu, kto chętnie sięga właśnie po te produkty.

Przechowywanie.

Zacznijmy może od podstaw, czyli właśnie od tego jak przechowywać kasze w domu. Oczywiście problem nie pojawia się, jeśli od razu zużywamy całe opakowanie, jednak jeśli coś nam zostanie po przygotowywaniu obiadu, warto wiedzieć jak odpowiedni je magazynować. Przede wszystkim nie zostawiaj ich w otwartych opakowaniach. My w naszych zastosowaliśmy tasiemkę, która pozwoli Ci zamknąć wierzch opakowania. Jednak jeśli nie macie takiego opakowania, to polecamy przesypać kaszę do specjalnego pojemnika z zamykanym wiekiem. Dodatkowo do takiego pojemnika czy foliowego opakowania możecie włożyć ząbek czosnku lub dwa liście laurowe. Dzięki nim, będziecie mieli większa pewność, że w kaszy nie pojawią się nie proszeni goście. Na koniec najważniejsze, zawsze sprawdzajcie datę przydatności, przeterminowana kasza, może stracić na swojej jakości.

Jak gotować kasze.

Bardzo często w przepisach pojawia się stwierdzenie – ugotuj kaszę na sypko. Jednak nie każdy musi wiedzieć jak to zrobić. Dlatego przychodzimy Wam z pomocą i prezentujemy dokładne proporcje dla kilku wybranych kasz, jakie należy zachować żeby kasza zawsze była ugotowana na sypko.

- Kasza gryczana – woda 1:1,5

- Kasza jaglana – woda 1:1,7

- Kasza jęczmienna – woda 1:2,5

- Ryż – woda 1:2

Z czym łączyć kasze?

Na koniec kilka porad na temat tego z czym najlepiej kasze łączyć. I tutaj Was zaskoczymy. W zasadzie nie ma takich produktów z którymi nie można byłoby ich zestawiać. Wszystko zależy od Waszej wyobraźni kulinarnej i pomysłowości. Co ważne, kasze będą też świetnie sprawdzać się w deserach, a nie tylko wytrawnych dania. Na przykład kasza jaglana to idealny składnik sernika bez użycia sera. Będzie ona też świetna zamiast płatków owsianych na śniadanie. Podobnie zresztą jak kasza gryczana. Obecnie na nowo odkrywamy tą grupę produktów i coraz chętnie stają się one obowiązkowym elementem w naszej diecie. Mamy nadzieje, że tych kilka porad, które dla Was dzisiaj przygotowaliśmy sprawią, że jeszcze chętniej będziecie po nie sięgali.