ue

Blog kulinarny

Naturalne i zdrowe

MENU NA JESIEŃ

Dodano:
Kalendarzowa jesień już się rozpoczęła. Trzeba więc pomyśleć również o zmianach w naszej diecie. Kolorowe sałatki, którymi tak chętnie raczyliśmy się w lato, muszą niestety zejść na troszkę dalszy plan. Czas na dania treściwe, które dodadzą nam energii i ogrzeją nas od środka. Na co postawić w tym okresie? 
Jesień zupami stoi.
Przede wszystkim jesień to czas zup. I nie mówimy tutaj o lekkich zupach, tylko takich, które będą bazowały na roślinach strączkowych jak groch czy fasola oraz warzywach korzeniowych. To czas na marchewki, pietruszki, ziemniaki i wszelkiego rodzaju inne bulwy, które przyjdą Wam do głowy. My polecamy przygotowywać z nich pyszne zupy krem, które otulą nas swoim aksamitnym smakiem. Doprawiajcie je korzennymi przyprawami i nie żałujcie wszelkiego rodzaju papryk mielonych, zarówno tych słodkich jak i ostrych. Zupy mają za zadanie nas rozgrzać i przygotować organizm na czas zimy.
 

Kasza i spółka.

Kolejną grupa produktów, które powinny częściej gościć w naszej diecie są kasze. Zamiast ziemniaków do obiadu, ugotujcie kaszę gryczana albo jęczmienną. Ogrzewają one organizm, a jednocześnie posiadają właściwości, które wspierają nasz organizm w walce z przeziębieniami. Jednak nie zapominajcie, że kasze są też dobre na śniadanie. Idealnie się tutaj sprawdzi np. kasza jaglana. Możecie ją wymieszać z płatkami owsianymi, dodać ulubione owoce i gotowe. Tak przygotowane śniadanie, da Wam kopa energetycznego, a dzięki dużej zawartości błonnika, będzie powoli uwalniać się w organizmu, co sprawi, że dłużej będziemy najedzeni.

Pamiętaj o witaminach.

Jesień, to czas kiedy łatwiej jest nam złapać jakąś infekcję. Dlatego sięgajcie po produkty bogate w witaminę D, gdyż podtrzymuje ona sprawność układu odpornościowego. Dodatkowo dostarczajcie witaminę C. Aby zaspokoić zapotrzebowanie na te witaminy, warto jeść tłuste ryby morskie, jaja, sery żółte oraz kiszoną kapustę, szpinak czy owoce cytrusowe. Jednak z tymi ostatnimi nie przesadzajcie, bo mają one też właściwości wychładzające organizm. Dostarczcie też organizmowi więcej cynku, selenu i żelaza, dzięki spożywaniu orzechów, roślin strączkowych jak fasola czy groch oraz warzyw takich jak brokuły, marchewka czy papryka. 
Zmiana diety na pewno Was wspomoże i sprawi, że przejście z lata w jesień będzie mniej wymagające. Jednak nie zapominajcie też o odpowiednim ubiorze i uśmiechu, bo w dobrym humorze łatwiej przetrwać te chłodniejsze dni.