ue

Blog kulinarny

Naturalne i zdrowe

PRZEKĄSKI TEŻ SĄ DOBRE

Dodano:
Od lat uczy się nas, że podjadanie między posiłkami nie jest dobre. Nic bardziej mylnego. Oczywiście, że można sobie coś przekąsić między jednym, a drugim posiłkiem. Warto jednak pamiętać o kilku zasadach i nie nadużywać tej możliwości. Dzisiaj przygotowaliśmy dla Was kilka porad na ten temat. Jeśli się do nich zastosujecie, to będziecie mogli skubnąć coś w ciągu dnia bez poczucia winy. 
Według jednych najlepszym momentem na przekąskę jest czas między obiadem, a kolacją. Inni powiedzą, że raczej po śniadaniu, a przed obiadem. My wyznajemy zasadę, że najlepiej jest ją zjeść wtedy, gdy po prostu czujemy głód. Jest to bowiem znak od naszego organizmu, że zaczyna mu brakować energii. Trzeba ją więc szybko uzupełnić, żeby nie spowolnił nasz metabolizm, a jednocześnie, żebyśmy mieli energię do dalszego działania. Pamiętajcie tylko o jednej zasadzie. Taka przekąska nie powinna mieć więcej niż 200 kcal. Chodzi o to, żeby taka przegryzka nie zamieniła się w miniposiłek.
Jak podają dietetycy, najlepiej jest wybrać coś co będzie łączyć w sobie białko, błonnik oraz zdrowe tłuszcze. Może to na przykład być prażona ciecierzyca, chipsy z jarmużu, które zrobiliście sami, owoce, orzechy lub zwykłe jajko na twardo.




Głód jednak potrafi być okrutny i w jego przypływie możemy zjeść więcej, niż powinniśmy. Dlatego bardzo ważne jest planowanie. Przygotowując sobie dania do pracy, zawsze uwzględniaj przekąski. Dokładnie odmierzaj ich ilość, używając wagi i sprawdzaj kaloryczność. Następnie zapakuj je i zabierz ze sobą. Nie musisz ich jeść, jeśli nie poczujesz głodu. Jednak sama świadomość, że je masz uchroni Cię przed napadem na maszynę z niezdrowymi przekąskami. 
Zdarza się, że nagła ochota na jedzenie łapie nas też wieczorem. Najczęściej sięgamy wtedy po krakersy, chipsy i inne niezdrowe przysmaki. Warto więc całkowicie pozbyć się takich zapychaczy z naszego domu. Przetrzepcie wszystkie szafki i usuńcie z nich wszystko, co mogłoby Was skusić. Zapełnijcie jedna Wasze lodówki marchewką, rzodkiewkami czy selerem. W chwili głodu, po prostu po nie sięgnijcie. Jednak zachowajcie umiar, bo objadanie się na noc nie służy Waszemu organizmowi. Powoduje też to, że organizm, który powinien wchodzić w stan odpoczynku i regeneracji niestety działa dalej. Sprawi to, że gorzej będziecie spać, a rytm Waszego metabolizmu się spowolni.
Jak widzicie, można podjadać między posiłkami, jednak warto robić to zdrowo i z głową. Jeśli nie czujecie głodu, nie podjadajcie, gdy się jednak pojawi, wybierzcie zdrowe przekąski.