ue

Blog kulinarny

Naturalne i zdrowe

Soczewica dla zdrowia – część i

Dodano:
Autor: lestello

Soczewica to roślina znana już w III wieku p.n.e.. To właśnie z tego okresu pochodzą pierwsze znaleziska archeologiczne zawierające jej nasiona. Do jej spopularyzowania przyczynili się Mezopotamczycy.

Niezliczone walory soczewicy cenili również Egipcjanie, którzy wkładali chleb z jej nasion do grobowców swoich zmarłych. Wierzyli, że może on wykarmić nawet zmarłych. Nic dziwnego, bo ta roślina zawiera

wiele wartości odżywczych.

Mięsna alternatywa

Podobnie jak ciecierzyca, soczewica również może zastąpić w naszej diecie białko pochodzenia

zwierzęcego. Posiada ona go nawet więcej niż cieciorka. W 100 g tych ziaren znajduje się go bowiem

aż 9,02 g. Łącząc je np. z ziemniakami czy mąką otrzymamy posiłek bogaty w pełnowartościowe białka. Dzieje się tak, gdyż produkty zbożowe połączone z soczewicą dostarczają nam wszystkich niezbędnych aminokwasów.

Soczewica w odchudzaniu

Jeśli martwicie się zbędnymi kilogramami, soczewica może być dla Was świetnym rozwiązaniem podczas procesu odchudzania.. Mimo że posiada 116 kcal w 100 gramach produktu, to zawiera jednocześnie

dużo błonnika, który pozwala utrzymać poczucie sytości przez długi czas. Dzięki temu nie mamy ochoty sięgać po niezdrowe, słodkie przekąski. Dodatkowo soczewica ma w sobie niewiele tłuszczu i jest bogata w kwas foliowy oraz witaminy z grupy B. Te substancje z kolei bardzo dobrze wpływają na nasz układ

nerwowy. Jego prawidłowe działanie również ma duże znacznie przy trudnym dla niektórych etapie

redukcji wagi.

Cukrzyk na soczewicy

Soczewica jest także dobra dla tych, którzy borykają się z cukrzycą, ponieważ ma ona dość niski indeks glikemiczny. Dodatkowo zawiera również dużo błonnika, który obniża poziom glukozy we krwi. Warto tutaj też wspomnieć, że poziom indeksu glikemicznego jest uwarunkowany rodzajem soczewicy. Ten

najniższy będzie posiadać zielona, nieco wyższy czerwona i w końcu najwyższy – żółta.

Jak widzicie soczewica to samo zdrowie, warto więc uwzględnić ją w swoim jadłospisie. A już za kilka dni podzielimy się z Wami pomysłem na jej proste i smaczne wykorzystanie w kuchni.