ue

Blog kulinarny

Naturalne i zdrowe

Szybkie, zdrowe i pyszne śniadania

Dodano:
Autor: lestello

Cały ten miesiąc, przekonywaliśmy Was żeby wiosna zagościła w Waszym ciele i na Waszych talerzach. W niektórych wpisach mogliście znaleźć kilka pomysłów na to, co i jak jeść w tym okresie. Na koniec tego wiosennego maratonu, postanowiliśmy więc podsunąć Wam kilka pomysłów na to, jak szybko przygotować zdrowe i pyszne śniadanie. Zdajemy sobie bowiem sprawę, że część z Was śniadań nie jada, bo mam jedną wymówkę – brak czasu. Dzięki temu wpisowi, ta wymówka będzie nieważne. Bo sami zobaczycie, że przygotowanie śniadania, to czysta przyjemność i nie zajmuje ona wiele czasu.

Planuj dzień wcześniej.

Pierwszą rzeczą jaką powinniście zrobić, to zaplanować sobie śniadanie dzień wcześniej. I nie mówimy tutaj o tym, żeby siadać z długopisem i wymyślać, co zjecie. Nie, nie, nie. Zupełnie nie o to chodzi. Takie planowanie, jesteście wstanie wykonać, podczas przygotowywania sobie wieczornego posiłku. I tak jesteście w kuchni, i tak zaglądacie do lodówki. Poświęćcie więc 5 minut więcej i np. zostawcie na noc płatki owsiane do namoczenia w mleku lub zblendujcie sobie ulubione owoce z jogurtem i dodatkiem kaszy jaglanej. Będziecie mieć dzięki temu bazę do przygotowania śniadania. Rano wystarczy tylko przelać wszystko do miski, dodać płatki lub owoce i gotowe.

Śniadanie kanapką stoi.

To prawda, większość z nas na śniadanie zjada kanapki. Jednak żeby były one nieco zdrowsze zamiast wykorzystywać tradycyjny chleb użyjcie do tego celu naszych wafli gryczanych, kukurydzianych lub ryzowych. Połóżcie na nich ulubiona wędlinę czy ser. Dodajcie trochę świeżych warzyw i gotowe. To naprawdę nie zajmuje wiele czasu, a Wy wyjdziecie z domu najedzeni i zwiększa energią. W pracy czy w szkole od razu będziecie bardziej efektywni.

Smażymy, mieszamy i jemy.

Jeśli nie lubicie takich połączeń, to może warto skierować swoją uwagę na nasza narodową potrawę śniadaniową czyli jajecznicę? Jednak nie przygotowujcie jej w tradycyjny sposób, pobawcie się konwencją.  Do rozkłóconych jajek dodajcie np. troszkę jogurtu. Dzięki takiemu zabiegowi stanie się ona bardziej kremowa i puszysta. Wrzućcie też troszkę szczypiorku czy świeżego szpinaku. Zrezygnujcie z kiełbaski na rzecz zieleniny. Zobaczycie, że nie straci on nic na smaku, a Wy zjecie nieco zdrowszy i lżejszy posiłek.

Jajka to świetny pomysł na śniadanie, możecie z nich zrobić omlet lub ugotować je dzień wcześniej i pokroić je na kanapkę. Zamiast majonezu po prostu je posólcie, nie dodawajcie im więcej kalorii, bo majonez nieco zabija ich smak, no i przede wszystkim idzie w przysłowiowe boczki.

Pomysłów na takie szybkie śniadania jest wiele. Możecie mieć przygotowane lodówce wszystkie składniki na śniadaniowe smoothie. Żeby zaoszczędzić czas, wrzucie je od razu do misy blendera i w takiej formie wstawcie na noc do lodówki. Rano tylko je wyjmiecie, wstawicie na bledner, naciśniecie przycisk i śniadanie będzie robić się samo. Wy w tym czasie przygotujecie się do wyjścia.

Jakkolwiek do tematu nie podejdziecie, przygotowanie śniadania nie zajmie Wam więcej niż 15 minut. Nie jest to wiele i warto ten czas znaleźć. Z pełnym brzuchem więcej będziecie wstanie osiągnąć. Nie odkładajcie śniadania na potem, bo potem to może nie być czasu, a to z kolei przełoży się na Wasze samopoczucie i efektywność.